Autostop w Korei! Mozna? Trzeba!

W internecie sa wszedzie opinie, ze koreanczycy nie rozumieja autostopu, ze nie zabieraja, oraz sa raczej zamknieci. Nic bardziej mylnego. Nasze wrazenia i przezycia co do autostopu w Korei Poludniowej sa zupelnie inne! Pamietam jak podrozujac po Hiszpani, spedzalismy srednio 4 godziny na lapaniu stopa, wiekszosc auto przejezdzala obok i tylko machali glowami ze zmieszona mina na znak ze nie wezma nas. Tutaj, kazdy do nas serdecznie sie usmiecha, macha rekoma a nawet krzyknie co jakis czas hello! Co do czasu jaki spedzalismy na machaniu kciukiem to najdluzej chyba czekalismy 20 minut.DSC06640DSC06626

Pierwsze podejscie  lapiemy stopa z Seoulu do Dajegou, lapiemy na stacji jednak po kilku minutach dopada nas masakryczny glod i wpadamy do miejscowej resteuracji. Za cene 21 zl mamy obiad na pol, kotlet wieprzowy z super przyprawionym ryzem oraz charakterystyczny bulion i dodatki, pychota. Wzbudzamy lekka sensacje na miejscu, zagaduje do nas starszy koreanczyk, z ktorym przez kilka minut studiuje mape, a pan zapewnia mnie ze damy rade przejechac na poludnie korei w 5 godzin  autostopem! Mial racje, pierwszy stop, pierwsza oddana setka lubelskiej cytrynowki 🙂 w zamian dostalismy kawy mrozone oraz batonika 🙂 Cala trasa przegadana, Pan nawet specialnie dla nas zbacza z trasy zeby podrzucic nas na kolejna autostrade! To jest serdecznosc i uprzejmosc!DSC06628

DCIM102GOPRO

Drugie podejscie. DAJEGOU- JEONJU. Mniej ciekawy stop, z mloda parka koreanczykow, ktorzy pochwalili sie nam ze spodziewaja sie dziecka 🙂 wyrzucaja nas posrodku autostrady i piechota leecimy do zjazdu:) Szlismy na kolejne miejsce jakies 1-1.5 h wiec work out z plecakami o wadze 13 i 17 kg zaliczony 😉

DCIM102GOPRO

DCIM102GOPRO

Trzecie podejscie. Nieudane, sterczymy jak palak od wiadra dobre 20 minut, taksowki ciagle podjezdzaja odstraszajac nieco innych kierowow, po czym podbiega mloda koreanka, lamanym angielskim tlumaczy ze to nie ta droga i ze nie zlapiemy nic. Moga nas zawiesc na stacje autobusowa. Dochodzila 20, ciemno, skorzystalismy.

WANDO. Miasto portowe, z ktorego odchodza najtansze promy na wieksosc wysp polozonych na poludnie od Korei. Na Jeju bilet w 3 klasie (ogolne pomieszczenie, spanie na ziemi, poduszeczka pod glowe i wielka plazma na sciane z meczem basebollu) kosztuje 26 000 WON . Taki sposob podrozowania oraz lezenia jest w Korei bardzo popularny!DSC06653

W Wando szybkie zakupy w markecie, gdzie na pewno wrocimy zeby kupic pamiatki i przekaski do domu i dla przyjaciol! Dochodzimy do wybrzeza, port, gdzie rozladowywany jest ogromny kuter, podchodzimy z agata zaopatrzeni w butelke ryzowego tradycyjnego wina, i zaciekawilismy grupke koreanczykow. Gadka, smiechy, autostop, wypilismy po kubku wina i uciekamy szukac miejsca do spania w jakims parku w namiocieDSC06677

NIESPOODZIANKA. Pan z ktorym pilem wino jedzie autem za nami i z daleka juz trambi, zajezdza nam droge i mowi ze dzis bedzie padac i czy chcemy sie zdrzemnac u niego w studiu na ziemi w namiocie! Zacheceni wskakujemy do auta i jedzimy. Okazalo sie ze jest on bardzo utalentowanym, wykwalifikowanym, moze nawet jakis mistrzem MMA, taekwondo oraz jujutsu, a mowiac studio miaal na mysli swoje studio walk, gdzie na codzien uczy. Zobaczcie zdjecia, cos wspanialego. Dodatkowo przecwiczyl na mnie kilka ciosow! Zawsze chcialem tak poleciec jak zawodnicy judo i polecialem przez jego plecy prosto na glebe! Dodatkowo jest tez magikiem i zasypal nas setka sztuczek, oraz akrobacjami na monocyklu!DSC06682DSC06685

Zycie w Korei oraz ludzie naprawde sprawiaja ze jest to jeden z najlepszych krajow jakie odwiedzilismy, i czujemy ze naprawde chcielibysmy tu na jakis czas zamieszkac!

Noc w namiocie w studiu, dlaczego? A bo mielismy gosci…:) Agata sie strasznie bala! a z drugiej strony sypianie w domach w namiotach jest bardzo powszechne u koreanczykow. W sypialniach bardzo czesto maja rozlozone namioty! Ciekawe czy to ze wzgledu na takich przyjaciol jak my poznalismy 🙂 Karalucha wielkosci kciuka schowalismy pod pudelko. Mial sesje zdjeciowa. Potem po studiu biegal maly i jeszcze jeden tak duzy… Dobrze ze byl namiot!DSC06665

Reklamy

2 thoughts on “Autostop w Korei! Mozna? Trzeba!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s